چهار شرور مسلح در جریان رزمایش پاک‌سازی کویر بردسکن به هلاکت رسیدند قاچاقچیان بین المللی به ۵ سال حبس و ۶ هزار میلیارد جزای نقدی محکوم شدند دیدار محسنی‌اژه‌ای با مقام عالی قضایی پاکستان هانی کرده با اصابت ۲ گلوله پلیس بازداشت شد پیش‌بینی افزایش گردوخاک از دوشنبه در تهران اسامی برخی محصولات خوراکی غیرمجاز اعلام شد اعلام جرم دادستانی تهران علیه مدیران دو رسانه دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق دانش‌آموزان سنندجی عزل مدیر آموزش و پرورش ری درپی پرونده تعرض به دانش‌آموزان جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری نیسان آبی رکورد دار واژگونی در روز‌های بارانی/جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح آیین‌نامه تغذیه دانشجویان/اختصاص ۴ همت به حوزه تغذیه پلیس: آزارگر زنان تهرانی دستگیر شد + عکس متهم توقیف ۱۱ فروند قایق شوتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس واریزی حقوق معلمان و فرهنگیان با احکام جدید / میزان افزایش حقوق معلمان

هر دانش آموز باید یک مهارت داشته باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تمام دانش‌آموزان دوره نظری در زمان فارغ‌التحصیلی، حداقل یک مهارت را بلد باشند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 22
کد خبر: ۵۱۷۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خطاب به وزیر کار اظهار کرد: موضوعات متنوعی داریم زمینه کار ما و شماست که مهم‌ترین موضوع، مهارت است.

 

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدف نهایی این است که انسان‌های دارای مهارت باشند و اگر افراد مهارت داشته باشند، پدیده فقر سامان می‌یابد و رفاه ایجاد می‌شود.

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه هر چقدر آدم‌های کارآمدتری داشته باشیم، جامعه کارآمد و توانمندتر خواهیم داشت، اضافه کرد: شکل‌گیری شخصیت و هویت افراد و تبدیل شدن انسان‌ها به یک انسان مؤثر و دارای اعتماد به نفس، ریشه در آگاهی و داشتن مهارت دارد.

 

وی تصریح کرد: هدف ما در آموزش و پرورش فقط انتقال دانش نیست بلکه باید از دانش محوری و حافظه محوری به مهارت محوری حرکت کنیم چرا که مهارت، توانایی زندگی و ایفای نقش و مسؤولیت را تقویت می‌کند.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: مأموریت داریم ۵۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه را به سمت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش هدایت کنیم که هنوز با این رقم فاصله داریم و از سوی دیگر باید تمام دانش آموزان دوره نظری در زمان فارغ‌التحصیلی، حداقل یک مهارت را بلد باشند.

 

وی به موضوع کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای درخشان جمهوری اسلامی ایران این است که دسترسی به آموزش در تمام کشور فراهم شده است.

 

حاجی‌میرزایی گفت: ۱.۴ درصد بازماندگی از تحصیل به عدم دسترسی به آموزش برمی‌گردد و مابقی به عللی چون فقر، کودک کار بودن، معلولیت، بیماری‌ها و مسائلی از این دست باز می‌گردد؛ در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین حدود ۱۰ دستگاه تنظیم شده است و مستلزم همکاری نهادهای حمایتی است.

 

منبع: فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار