مدارس و دانشگاه‌های مازندران تا پایان هفته غیرحضوری شد جزئیات تأثیر معدل در کنکور تصویب شد / برگزاری امتحان نهایی در پایه یازدهم فقط برای ۶ درس مدارس کردستان روز یکشنبه تعطیل است مدارس طالقان و آسارا تعطیل شد مدارس آذربایجان شرقی فردا غیرحضوری‌اند غیرحضوری شدن فعالیت مدارس ابتدایی استان زنجان در شیفت صبح فردا مدارس ابتدایی قزوین یکشنبه غیرحضوری شد دادستان کل کشور: مرخصی برای مدیران دارای مسئولیت در نوروز ممنوع است مدارس ۵ شهرستان استان کرمانشاه فردا یکشنبه غیرحضوری شد مدارس تهران یکشنبه غیرحضوری است؟ فردا مدارس ایلام غیرحضوری است / کار اداره‌ها با تأخیر آغاز می‌شود خارج کردن رحم ۳ کیلویی از شکم زن اسفراینی پذیرش ۱۸ هزار رد شده آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ حدود ۵۷۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان آزمون کیفیت بخشی مجدداً قبول شدند کولاک شدید در گردنه اسدآباد و گرین نهاوند صدور هشدار قرمز در گیلان/ پیش‌بینی بارش برف تا ۲ متر

هر دانش آموز باید یک مهارت داشته باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تمام دانش‌آموزان دوره نظری در زمان فارغ‌التحصیلی، حداقل یک مهارت را بلد باشند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 22
کد خبر: ۵۱۷۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خطاب به وزیر کار اظهار کرد: موضوعات متنوعی داریم زمینه کار ما و شماست که مهم‌ترین موضوع، مهارت است.

 

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدف نهایی این است که انسان‌های دارای مهارت باشند و اگر افراد مهارت داشته باشند، پدیده فقر سامان می‌یابد و رفاه ایجاد می‌شود.

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه هر چقدر آدم‌های کارآمدتری داشته باشیم، جامعه کارآمد و توانمندتر خواهیم داشت، اضافه کرد: شکل‌گیری شخصیت و هویت افراد و تبدیل شدن انسان‌ها به یک انسان مؤثر و دارای اعتماد به نفس، ریشه در آگاهی و داشتن مهارت دارد.

 

وی تصریح کرد: هدف ما در آموزش و پرورش فقط انتقال دانش نیست بلکه باید از دانش محوری و حافظه محوری به مهارت محوری حرکت کنیم چرا که مهارت، توانایی زندگی و ایفای نقش و مسؤولیت را تقویت می‌کند.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: مأموریت داریم ۵۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه را به سمت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش هدایت کنیم که هنوز با این رقم فاصله داریم و از سوی دیگر باید تمام دانش آموزان دوره نظری در زمان فارغ‌التحصیلی، حداقل یک مهارت را بلد باشند.

 

وی به موضوع کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای درخشان جمهوری اسلامی ایران این است که دسترسی به آموزش در تمام کشور فراهم شده است.

 

حاجی‌میرزایی گفت: ۱.۴ درصد بازماندگی از تحصیل به عدم دسترسی به آموزش برمی‌گردد و مابقی به عللی چون فقر، کودک کار بودن، معلولیت، بیماری‌ها و مسائلی از این دست باز می‌گردد؛ در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین حدود ۱۰ دستگاه تنظیم شده است و مستلزم همکاری نهادهای حمایتی است.

 

منبع: فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر